Wie kan dat beter vertellen dan de initiatiefnemer, Ruud Lamers:
“Toen mij in 2015 werd gevraagd om na te denken over het opzetten van een nieuw bedrijf in factoring voor de medische wereld, wist ik een ding meteen zeker: dit wil ik alleen als we belangrijke zaken structureel anders doen! Daarmee was meteen de naam geboren: Anders Medical Factoring. Wij staan voor een andere aanpak, een andere uitstraling, een andere visie, ander beleid. Dit alles onder het motto: vriendelijk en vooruitstrevend.

Het beste van twee werelden

Het beste bieden voor zorgverleners en hun patiënten. Dat is ons uitgangspunt in alles wat we doen.

Wij kiezen bewust voor een andere insteek waarbij we daadwerkelijk een verlengstuk van de mondzorgpraktijk zijn. De manier waarop wij onze klant ondersteunen is door serieus oog te hebben voor diens klant: de patiënt. Onze filosofie is: als de patiënt tevreden is, is de zorgverlener dat ook.

Facturen die de patiënt ontvangt, bevatten altijd het logo van de zorgverlener. Dat maakt het herkenbaar en vertrouwd voor de patiënt. Daarnaast werken we met een ruimer dan gebruikelijk betalingstraject.

Een patiënt die een probleem heeft met betalen kan bij ons gratis een betalingsregeling treffen of een verzoek doen om uitstel van betaling. Als een factuur onverhoopt in het incassotraject belandt, blijven wij vriendelijk en rekenen bijvoorbeeld niet direct de maximale incassokosten. De patiënt krijgt dus ruim de tijd om de factuur te voldoen en wordt netjes en correct behandeld.

Trendsetter

Dat er behoefte is aan een andere aanpak in mondzorgfactoring is inmiddels wel duidelijk. We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid. Inmiddels zijn we een gerespecteerde speler in de branche en uitgegroeid tot het op een na grootste factoringbedrijf in de mondzorg. Het triggert ons om steeds een stapje extra te blijven zetten voor zorgverlener en patiënt en onze naam eer te blijven aandoen. Want dat het anders kan, dat blijkt!”